onsdag 11 januari 2012

Nästan människa i gen!

Äntligen säger jag bara! Känner mig nästan som än människa i gen!

Vaknade kl 0200 av att jag hade sådan fruktansvärd huvudvärk... Fick smyga med försiktiga steg till köket där jag har min medicin, inte för att jag inte ska väcka någon för de skiter jag i om jag mår så dålig.... Blir lätt ego trippad då! Utan för varje gång jag sätter foten i golvet känns det som om huvudet ska sprängas!

Så tog en tablett la mig och halv sov från och till fram till 5 då gav jag upp å tog nästa tablett! Så väckte älsklingen och bad honom ta morgonfodringen då jag knappt kunde gå pga av smärta... Snäll som han är ställer han upp utan sura miner! Men efter som det är ganska starka doningar jag tar så känner man sig drogad (ärligt samma effekt som när man är full) och jag tycker inte om den känslan alls! Där av har jag inte druckit alkohol över huvudtaget på över ett år och sist jag drack så jag var påverkad kommer jag knappt i håg längre, inte för att jag var så full utan för att det var så länge sedan! När det börjar gå ur kroppen så känner man sig smått bakis och jätte seg....

Så nu äntligen känner jag mig som en människa i gen, dock lite sömnig!

Å som nu nu förstår har jag bara legat på soffan i dag med undantag för att rasta lillskiten och de andra vovvarna! Å då blev det bara en sväng runt huset... Fast fick ju gå ut ett x antal ggr då hon inte är rums ren än.
Stackarn fick klara sig utan promenad i dag, som tur är överlever dem iaf! De vuxna hundarna fick vara ute nån timme när solen var framme och vädret var skönt och fint! Det är fördelen med att bo som vi gör kan bara öppna dörren och låta dem gå som dom vill. Oftast sitter dem på gårdsplan och tittar ut och spanar efter, ja de vet jag egentligen inte. Brukar lägga fram filt och en dyna de kan sitta ligga på så de inte ska bli kalla!






Ja så kan de se ut hemma hos oss när hundarna hittat nån stans att speja läget.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar