söndag 8 januari 2012

Måste vara världens tröttaste!

I bland förstår jag inte hur mycket jag kan sova! Som i dag sov till halv tio, fixa dona somna i gen vid ett och vakna till liv vid tre.... Å jag gick inte och sov sen i går heller! Nu är jag trött i gen!

Det tar vist på krafterna att kvistlacka tak! Hatar det men nu är det bara ne omgång kvar i köket! Hallen är klar men "färgen" (eller lacken kanske man ska säga) tog slut! Så de blir väl på ett i gen nästa helg! Men ack så tråkigt det är och taket blir ju bara ännu fulare! Men jag får försöka tänka att det blir fint när de blir vitt utan mörka fläckar från kvistarna!








Dessa tre busfrön var med  när jag kvistlacka men som tur var tog deras husse med dem på en fin sväng på den gröna stora ängen så de fick springa av slig lite och jag fick något gjort!

Efter som det är söndag så åt vi fin frukost något vi har börjat med och det är super härligt! På vägen hem från lackningen stanna vi och köpte färskt bröd! Okej frukost kanske är fel ord att använda mera brunch/ lunch kanske!

Ja å sen så förstår ni ju alla att jag somnade....

Å sen ut för en härlig hund promenad med <3  vi prova ett nytt ställe men var tvungen att vända då det luktade så illa, tror dem har slaktat där innan....

Sen var det dags att fodra de stora monsterna (hästarna) å sen fixa lite foder till oss själva med... Just nu sitter jag i <3 arbetsrum på extra sängen och lyssnar när han snackar skit på radion på ett halft obegripligt språk.... men jag kan inte låta bli att skratta åt dem iaf, även om jag inte förstår ett ord! Men dessa namn "gocart" och "låter" okej de uttalas  lite annorlunda och gu vet hur man stavar dem men de låter verkligen som det heter så.... !

För att summera har denna lång helg varit helt underbar det är de små sakerna i livet som gör de stora stunderna! 

I bland kan livet inte bli bättre! Jag har en underbar kar ett underbart liv och världens bästa djur!


Hoppas ni andra har haft en lika bar helg som jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar