lördag 7 januari 2012

Gu så tråkigt men ack så nödvändigt.....

.... det är att städa, tvätta och diska! I går så fick jag ett ryck, eller snarare ändan ur vagnen och skura golvet det behövdes verkligen! Har tittat på de i flera veckor men inte orkat ta tag i det. Men efter som solen var framme så såg man ALL SKIT och det gick inte längre att ignorera. Å när jag ändå var i farten fixade jag resten med....

Sen passade jag på av att njuta va de underbara vädret! När det är soligt är det så underbart fin här nere! Vi tog en sväng med hundarna vid havet det är det finaste stället jag känner till i detta avlånga land.... På sommaren betar djur där tillsammans hästar, kossor och får går på de gröna/gula ängarna och nedanför ligger sand stranden! Det är verkligen ett speciellt ställe för mig! Är man där en sen kväll eller en tidig morgon kan man ha hela stranden för sig själv och de är väl närmre 5 km strand.... Man får ha hundar där och man kan ha dem lösa! Vovarna älskar det och så gör jag! Blir lika lycklig varje gång jag är där.....

I dag har jag ägnat mig åt något mer tålamods prövande,  nämligen kvistlackning! Det tar hundra år och man ser inte ens någon skillnad.... Men det är nödvändigt för annars skulle man ju bli lite sur när man får måla taket typ 500 ggr för att kvistarna inte ska lysa igenom! Så ja jag vet ju vad jag ska syssla med i morgon då man måste göra de 2ggr för ett bra resultat sen så kan man måla.... Och jag formligen hatar att måla tak med väggar eller vad som en hatar tak! Så lika bra att få de överstökat så slipper man de sen....

Nu är jag helt slut, det är ett under hur trött man kan bli av kvistlackning och frisk luft! Tog en mysig promenad med vovarna medan det var uppehåll. För nu dröjer det nog ett tag innan nästa soliga dag uppenbarar sig...  De verkar som vi har en solig dag varannan vecka eller så.... Helt sjukt mycket vatten som kan komma ner just här... Börjar fundera och ja det är väl så att någon annan stans på detta runda klot som blir utan vatten vet inte riktigt vilket jag skulle föredra men ja, man tycker ju att vädergudarna kan fördela nederbörden jämt!

2 kommentarer: