måndag 20 februari 2012

Valparna!

I morgon fyller valparna 4 veckor! Gu vad tiden går fort!
Nu är det bara två som behöver nya hem, 1 ska till S syster och en ska min bror ha och en ska vi behålla!






Valparna har fått flyttat till hallen och fått en större hage! De väckte oss på natten då de var hungriga och de hade inte tillräcklig med plats att röra sig på. Kira blev super nöjd då hon kunde hålla koll på dem på behörigt avstånd, utan att dem kan dia.

Trötta efter mat och bus!

Hugo min brors hund den som tittar hitåt och Ferdinand.

Gallret var nytt och spännande!

Närmast e Bell den vi ska behålla!

Hela högen...

Aron "S" systers hund!

Bell ligger inklämd i gallret och sover så nöjd ändå!

Aron "S" systers hund och den svarta namn lösa tiken.

Kira vaktar sina bebisar!






Nu ligger valparna och sover efter de har busat och ätit.. Det är lugnt fram tills nästa gång det är dags för mat vilket är om 3 h för min del. Om Kira vill gå dit och diadem innan dess skulle jag bli glad men har inga större förhoppningar då hon tycker hon är ganska färdig med de jobbet nu så man får be henne gå dit med jämna mellanrum så de får lite! Kira föredrar att vara med oss framför valparna men om någon ska till dem eller om nån hund kommer för nära är hon där på 2 röda! Det är ju hennes första kull å jag tror de kan ha nått med de att göra, hon skötte dem exemplariskt första 2 och en halv veckan! Sen fick man på mina henne i bland då hon föredrar att ligga i sängen med mig.... Tror även hon börjar få dåligt med mjölk, förr gick hon ju när tuttarna såg spräng fulla ut och var lite hårda nu förekommer inte detta längre. Men vissa hundar börjar ju av vänja runt 4 veckor medans andra gör det efter 6 veckor. Å det går ju inge nöd på valparna då de e så stora så de kan äta annat nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar