lördag 25 februari 2012

Natt jobb!

Ja nu är kl 02.00 och jag sitter på jobbet! Första natten av 4 nätter i rad då jag lyckats byta så jag får vara ledig när Jennie kommer ner och hälsar på mig! De ska bli super kul att hon kommer längtar jätte mycket!

När jag jobbar natt och det är lugnt så brukar jag roa mig med att läsa bloggar, eller familje livs formu... Haha ja där kan man verkligen hitta massa konstiga saker och en hel del komiska saker med! Å så här på natten när man börjar bli lite trött så blir ju humorn såååå mycket bättre! Jag sitter och små skarattar för mig själv å i bland blir de jobbigt då jag inte kan gap skratta men bra gärna skulle vilja, vill ju inte vecka hela huset!

Jag måste säg att jag rivs bra med mitt jobb förutom när jag måste åka till jobbet, men så fort jag satt mig i bilen och åkt är det helt okej men just de där med att åka hemifrån är jobbigt! Åh speciellt när sambon firar helg med mys i soffan och jag måste till jobbet. Men nästa helg är jag med fri, som de ser ut nu jobbar jag varannan helg!

En annan grej som är jobbigt med att jobba natt är att man fryser så förbenat när man börjar bli trött! Nu sitter jag här i min fottöj med datorn i knät och små huttrar... Å jag kunde inte hitta den stora tjocka filten så fick nöja mig med en liten och uber tunn fleece filt. Jag fattar inte en hur eller varför man tillverkar sådana tunna små filtar! Får fråga efter den andra i morgon så jag har den då...

De bästa med att jobba natt är att få åka hem och sova! Det finns inget som är så skönt som att få sträcka ut sig i sängen efter en natt på jobbet! De går inte ens att beskriva hur skönt de är, kan inte komma på nått bättre just nu! Sängen har aldrig varit så skön som efter en natts jobb!


Nog tjatat om natt jobb....

Valparna har fått kommit ut i friska luften nu två dagar i rad och de tycker dem är super roligt och spännande. Efter de har busat ett tag blir de självklart trötta och lägger sig på dynan i solen och somnar gott i en hög tillsammans!



Just nu skulle jag vilja byta plats med dem! Så till er andra som får sova säger jag natti natti och jag ska fortsätta roa mig mad att läsa skit på familjeliv tills det händer något här.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar